Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Experiment s kofeinem vol. 1

Před nějakou dobou jsem si na Twitteru založila účet s názvem Podšálek. S jedním účelem - psát o kávě. Zajímavosti, fakta, vtípky, tipy na dobrá místa.

Zuzana Vrzalová

Když se mi tam sešlo ke stovce lidí, kteří to četli, řekla jsem si, že by bylo fajn to nějak oslavit. Možná trochu bláznivě a rozhodně to neměla být oslava bez kofeinu. 100 lidí, tak proč nevypít za den 100 gramů kávy? To je asi 13 espress. Pár mužů remcalo, že to přece nic není. Jo, silácký kecy drsnejch chlápků na internetech, kteří vypijou denně 20 espress, pak skočí na svého bujného oře, projedou se po svých statcích plných Ferrari, šéfa maj děsně na háku a domů můžou přijít kdy chtěj, protože jim maminka tu večeři ohřeje i v půl deváté večer během reklam v seriálu. Všichni to známe a všem nám z toho vlhnou kalhotky, to je jasný.

Nicméně to lehce otřáslo i mým chlapáctvím a protože pořád trvám na tom, že jsem "starej pankáč", a na tenhle okamžik trénuju už několik let, řekla jsem si, že to prostě zkusím vypít co nejrychleji, jako třeba během tří hodin.

Dnem na pokus jsem si určila neděli. Relativně žádná práce, jen by to chtělo uklidit, takže ideální příležitost udělat ze sebe králíčka Duracella na koksu. Probudila jsem se docela unavená a s bolestí zad, takže jsem se na vyšší dávku kofeinu těšila o to víc.

 

 
Použitá káva: Brazil Santos
Datum pražení: 11.7.2013
Den pokusu: 14.7.2013
Použitý stroj: Gaggia classic
Použitý mlýnek: Nemox Lux

Připadalo mi v rámci úspory času jako dobrý nápad pít to pěkně po dvojitu. Takže 15 gramů kávy do výsledku cca 60 mililitrů. Krása. První dvě tam dám rovnou a jdu si dát sprchu. Další dvě, to už mám za sebou 60 gramů a jdu zkoušet to uklízení. Zatím nepozoruji žádné vedlejší účinky jako je bušení srdce a podobně, takže ještě jedno. Mám myčku, ale nádobí meju asi po třech letech v ruce. Protože se mi chce. Není to špatné, ale rozhodně si pořád nepřipadám jako veverka na amfetaminech.

Takže další. Bolest v zádech nepolevila, navíc na mě začíná jít únava. Natahuju se na gauč. Začínám se klepat, Je mi to divné, tohle není kofeinově netrpělivý třes. Tedy rozhodně ne jenom to. Beru do ruky teploměr. 38,5°C. Ach, super. Ty záda... To asi nebude, že bych špatně spala, nebo mě někdo skopal, ale ledviny. Jupí.

Tak změna plánu, místo dalšího espressa paralen a pod deku. Abych to zkrátila, teplota šla přes 39°C a byla z toho krásná jízda na pohotovost v jednu v noci. Zánět ledvin, antibiotika, horečka nedělní noci, paralen párty se zastávkami na ledové sprchy a halucinace.

Závěrečná poučení z příběhu?

1. Meze jsou v noci, pokud jsou mokré, nebezpečně studené i v létě.

2. 75 gramů kávy v žíle zánět ledvin ani horečku nevyléčí, ale na chvíli to oddálí totální smrt.

3. Možným nežádoucím účinkem antibiotik Augmentin je to, že vám z černá jazyk a bude se zdát ochlupený!

4. Během užívání antibiotik a horeček, se může stát, že vám bude káva vyloženě nevonět. Tím nastává paradoxní situace, kdy jste v deficitu kofeinu a ukrutně vás bolí hlava a potřebujete kofein, ale jste rádi, když do sebe dostanete 2 gramy hroznového cukru.

5. Už se těším, až bude mít Podšálek 200 lidí..

Autor: Zuzana Vrzalová | pátek 26.7.2013 11:28 | karma článku: 13,85 | přečteno: 1270x
  • Další články autora

Zuzana Vrzalová

Jak jsem byla běhat

Běhání je strašně prospěšný. Běháním vyběháš všechny křivdy. Když doběhneš, dostaví se pocit štěstí. Bla, bla, bla, všichni to známe a nikomu se nám do toho nechce, ale když jsem včera chtěla udělat něco pro sebe prospěšnýho, zbavit se jedný křivdy a cejtit trochu toho štěstíčka, vylovila jsem ze skřině oblečení ve kterym by se dalo běhat a že jako jo.

9.11.2012 v 10:50 | Karma: 24,85 | Přečteno: 1643x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Vrzalová

Sladké sny

Ležim a v hlavě se mi motá hodně myšlenek. Občas si před spanim dumám, ale dneska toho bylo nějak moc, asi třicet přes sebe, nedají se usměrnit, nedají se utnout, malý protivný octový mušky, snažím se usnout.

29.8.2012 v 13:01 | Karma: 11,80 | Přečteno: 1184x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Vrzalová

Nebuď labuť, daruj krev

Vyplňuju dotazník, asi nejpodrobnější, co jsem kdy vyplňovala. Tyhle papíry zajímají moje prodělaný choroby, sodomie, tetování, operace. Tak vzpomínám na všechny svoje prodělaný choroby, sodomie, tetování a jiný blázniviny a poctivě vypisuju.

20.7.2012 v 11:20 | Karma: 23,43 | Přečteno: 1898x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Vrzalová

Když holky stůňou

Jasně, holky nestůňou. Klucí se složej pod obyčejnou rýmičkou a potřebujou opečovávat, zatímco holka se čtyřicítkou horečkou ještě funguje a říká, že jí nic hroznýho není. Asi se bojíme, že by se o nás nikdo nepostaral nebo chcem ukázat, že jsme hrdinky a vydržíme víc, težko říct.

16.3.2012 v 11:34 | Karma: 22,18 | Přečteno: 2231x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Vrzalová

Jak jsem zkoušela nepít kafe

Každej máme nějakej pohon. Benzín, slunce, romantickým bláznům stačí voňavá kopretina a nebesky modré oči jejich platonické lásky s jehož představou si večer zcela neplatonicky dělaj dobře, někomu stačí, že žije.

29.7.2011 v 11:15 | Karma: 20,91 | Přečteno: 1935x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10428x
Dream big.
Work Hard.
Don't be an asshole.

https://twitter.com/Podsalek