Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem byla běhat

Běhání je strašně prospěšný. Běháním vyběháš všechny křivdy. Když doběhneš, dostaví se pocit štěstí. Bla, bla, bla, všichni to známe a nikomu se nám do toho nechce, ale když jsem včera chtěla udělat něco pro sebe prospěšnýho, zbavit se jedný křivdy a cejtit trochu toho štěstíčka, vylovila jsem ze skřině oblečení ve kterym by se dalo běhat a že jako jo.

Oblečení mám, ale běhat začátkem listopadu po městě jen v ponožkách (i když byly s vlaštovkama, abych jako pořádně letěla) neni úplně dobrej nápad. Přece se v mejch skoro padesáti párů bot musí něco najít. Boty co maj podpadky vyloučim rovnou, protože jsem moudrá žena a vím, že ačkoli v nich běhat dokážu, k teplákům se moc nehodí. Nakonec se jako nejvhodnější kandidát ukážou Conversky se Supermanem, protože Superman taky lítá jako vítr a ty boty jsou vysoký až ke kotníkům, takže... jako ta bezpečnost zdraví. Nebo tak něco. Pečlivě si je zavazuju, abych si někde po cestě nezakopla o tkaničku a naprosto zapomínám na mojí přirozenou trdloidnost a to, že já nikdy nezakopnu o tkaničku nebo o náhle se vynořivší kočku ze křoví, která si lehne pod moje nohy nanosekundu před dalším krokem. Ne, já zásadně zakopávám na dokonale rovných a přehledných úsecích a vrážím do skleněných dveří na fotobuňku.
 
Jo, co je teda hodně důležitý, sluchátka a abych z nich hrála muzika. Ona možná ani hrát nemusí, ale mám pocit, že jogger bez sluchátek je jen uřícenej člověk dobíhající poslední vlak na Kamčatku. Kapucu na hlavu, pro jistotu a povzbuzovačka... to dáš, Fufu! Po první minutě odhazuju plíce, co taky s nima, když nestíhaj, po druhý zahazuju slezinu, protože taky nestíhá. K prvnímu semaforu už dobíhám jako uřícený cosi. Asi oddechuju hodně nahlas, protože se na mě všichni otáčej. Nevim, neslyšim se, ale ukazuje to další účel nahlas puštěný muziky při běhání. Kolem plaveckýho bazénu a do stromovky. Proti mě jde malej chlapeček a rozplácne se na naprosto rovnym povrchu a začne vřískat že to přehluší i moje odhlučněný sluchátka. Žabař! Na takovym krásně rovnym chodníčku se rozplesknout. A ještě takhle ječet. Nechápu, jak může někdo na takovym... Plesk! Jasně, rovnej a přehlednej chodníček, to se musim taky vyválet. Ječela bych jako ten malej kluk, ale pani s dvouma igelitkama na mě kouká fakt divně, tak řeknu jen kouzelný slovíčko (3x rychle za sebou kurva) a pokračuju. Samozřejmě nesmí chybět srážka s cyklistou. Von bez světel, já taky zrovna nemám čelovku na hlavě.
 
Jo a ty kecy o tom druhym dechu? Jo, tak to sou fakt kecy. První sem ztratila po minutě a druhej se neráčil dostavit ani po dvaceti. Otáčim to, třeba se se svejma plícema shledám někde na zpáteční cestě. Plesk! Tentokrát ne na chodníček, ale do náruče skejťáka. Mnohem lepší. Pardon! Ne, ty promiň. Hihihi. Sbírá mě, říká, že hezky běhám a jestli mu dám telefon. eeee, jistě, ale já ho nechala doma. Jo jako číslo? 155. Ne, to je záchranka! Když si vzpomenu jak se menuju a jaký mám telefonní číslo, běžim dál. Blbý je, že jsem v nějaký třicátý minutě a před očima mám už jen nějaký mžitky a hvězdičky a zoubkovou vílu, duhu a kytičky, že ani nevim, jak vypadal.
 
Už to mám domů jen pět minut, dvě minutý, jupí, už tam budu. Plesk! Tenhle vobrubník tady nebyl! Dobíhám k baráku, dopadám na popelnici, málem jí na sebe převrhnu, naštěstí se dneska vyvážely. Za popelnicí se krčej moje plíce se slezinou a pomlouvaj mě, že tohle fakt nemaj zapotřebí.
 
Takže výsledky? Odřený kolena, jedno telefonní číslo nevim komu, ověření, že jsem furt trdlo, co neumí chodit, natož běhat po rovnym povrchu, naraženej palec, vyděšení pokojných občanů s igelitkami, naštvaný plíce a slezina, do zámku se trefuju dýl než když mám v krvi flašku čistýho šarmu, prostě super večer.

Autor: Zuzana Vrzalová | pátek 9.11.2012 10:50 | karma článku: 24,85 | přečteno: 1643x
  • Další články autora

Zuzana Vrzalová

Sladké sny

Ležim a v hlavě se mi motá hodně myšlenek. Občas si před spanim dumám, ale dneska toho bylo nějak moc, asi třicet přes sebe, nedají se usměrnit, nedají se utnout, malý protivný octový mušky, snažím se usnout.

29.8.2012 v 13:01 | Karma: 11,80 | Přečteno: 1184x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Vrzalová

Nebuď labuť, daruj krev

Vyplňuju dotazník, asi nejpodrobnější, co jsem kdy vyplňovala. Tyhle papíry zajímají moje prodělaný choroby, sodomie, tetování, operace. Tak vzpomínám na všechny svoje prodělaný choroby, sodomie, tetování a jiný blázniviny a poctivě vypisuju.

20.7.2012 v 11:20 | Karma: 23,43 | Přečteno: 1898x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Vrzalová

Když holky stůňou

Jasně, holky nestůňou. Klucí se složej pod obyčejnou rýmičkou a potřebujou opečovávat, zatímco holka se čtyřicítkou horečkou ještě funguje a říká, že jí nic hroznýho není. Asi se bojíme, že by se o nás nikdo nepostaral nebo chcem ukázat, že jsme hrdinky a vydržíme víc, težko říct.

16.3.2012 v 11:34 | Karma: 22,18 | Přečteno: 2231x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Vrzalová

Jak jsem zkoušela nepít kafe

Každej máme nějakej pohon. Benzín, slunce, romantickým bláznům stačí voňavá kopretina a nebesky modré oči jejich platonické lásky s jehož představou si večer zcela neplatonicky dělaj dobře, někomu stačí, že žije.

29.7.2011 v 11:15 | Karma: 20,91 | Přečteno: 1935x | Diskuse| Ostatní

Zuzana Vrzalová

Měl to být vtipný článek

Nejlepší nápad na článek mě napadá tak dvě vteřiny před usnutím. Věci, na které jsem dávno už zapomněla, mi před upadnutím do kómatu a divokým sněním problesknou hlavou, a já si řeknu: No, jasně, to je ono!

30.11.2010 v 13:19 | Karma: 21,59 | Přečteno: 1652x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

Bývalý ředitel finančního úřadu kryl úniky a bral „dárky“, dostal podmínku

24. dubna 2024  15:01,  aktualizováno  16:48

Bývalý ředitel brněnského finančního úřadu Miroslav Kuba si už třikrát vyslechl podmíněný trest za...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28,  aktualizováno  16:44

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 10428x
Dream big.
Work Hard.
Don't be an asshole.

https://twitter.com/Podsalek